دستمال کاغذی تبلیغاتی
قیمت دستمال کاغذی تکین
07/02/2018
دستمال کاغذی تبلیغاتی
نکات فنی چاپ جعبه ی دستمال کاغذی
03/08/2019
نمایش همه

دستمال کاغذی و اهمیت بسته بندی و طراحی آن

دستمال کاغذی تبلیغاتی

دستمال کاغذی و اهمیت بسته بندی و طراحی آن

مقدمه:

بسیاری از مردم سال های سال دستمال کاغذی را به نام Kleenex می شناختند. Kleenex تنها نام یک برند آمریکایی تولید کننده ی دستمال کاغذی بود که آغازگر فرنگ نویی در  مصرف کالای بهداشتی شد دستمال کاغذی دیگر یک کالای تشریفاتی نیست و به یک کالای مصرفی پر کاربرد در زندگی همه ی خانوارها تبدیل شده است. این مساله باعث شده است که برند های مختلفی با طراحی ها و بسته بندی های متنوع راه را در کسب سود بیشتر در این بازار برای خود هموار ببینند و با یکدیگر به رقابت بپردازند. سرانه ی مصرف در این بازار تنها یک دهم کل سرانه ی مصرفی در جهان است و این نشان می دهد که جای رشد بسیاری در این وادی وجود دارد. در حال حاضر جایگاه دستمال کاغذی فراتر از یک کالای مصرفی می باشد و به یک ابزار مهم در تبلیغات و کسب درآمد تبدیل شده است. زیرا صاحبان برند های فعال در زمینه ی مواد آرایشی بهداشتی در یافته اند که از این کالای پر مصرف می توانند برای برجسته تر کردن نام تجاری خود در موقعیت های مختلف استفاده کنند.

اهمیت چاپ جعبه ی دستمال کاغذی:

دستمال کاغذی تبلیغاتی

دستمال کاغذی از جمله ی کالاهای بهداشتی است که تقریبا همه انسان ها در طول روز از آن بسیار استفاده می کنند. یکبار مصرف بودن این دستمال ها از ویژگی‌هایی می باشد که باعث شده بسیار بین عموم مقبولیت پیدا کند. این محصولات عموما قیمت مناسبی دارند. یکی از مواردی که به صورت مستقیم با قیمت دستمال کاغذی ارتباط دارد بسته بندی آن است. طراحی و چاپ جعبه ی دستمال یکی از فاکتورهای جذب مشتری است زیرا دستمال درون جعبه قرار دارد و از دید مشتری پنهان است در عوض جعبه ی آن تمام آن چیزی است که مشتری می بیند. مصرف کنندگان این کالای ضروری به بسته بندی این محصول بسیار اهمیت می دهند و حتی رنگ و طرح آن را به گونه ای انتخاب می کنند که با محیطی که می خواهند دستمال کاغذی را در آنجا قرار دهند هماهنگی داشته باشد. هر محصول با ارزشی باید دارای یک بسته بندی جذاب و در خور مشتری بوده و به نوعی نمایانگر شخصیت و هویت محصول باشد و همانطور که پیش تر ذکر شد با بهره گیری از هنر و سلیقه یک ابزار موثر در بازاریابی و تبلیغات نیز به حساب می آید. بسته بندی دستمال کاغذی باید به گونه ای باشد که گروه های مختلف سنی از کودکان تا بزرگسالان را به خود جذب کند. گاهی اوقات مصرف کنندگان چنان جذب طراحی زیبای بسته بندی ها می شوند که حاضرند هزینه ی اضافه تری را برای تهیه ی این محصول بپردازند. جعبه های دستمال هایی که برای قشر و گروه سنی خاصی از مصرف کنندگان تولید می شود دارای طراحی خاص منظوره ای هستند. مثلا بسته بندی های فانتزی و سرشار از رنگ های شاد و کارتونی مناسب کودکان می باشد و آنها را جذب می کند. یا بسته بندی هایی که برای سازمان ها و ادارات خاصی طراحی می شوند دارای طراحی های  رسمی و ویژه ای می باشند.

در کل این کالای بهداشتی وسیله ای کاربردی برای اکثریت مردم یک جامعه است، بنابراین باید بسته بندی و طرح آن به گونه ای باشد که مصرف کننده را به سمت خود جذب کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس برای مشاوره و سفارش