bath-tissue-jumbo-roll-2-masthead

فروش مواد اولیه گروه صنعتی محمودی

مواد اولیه سلولزی:

با هدف تأمین مواد اولیه صنایع سلولزی در سایه تجربیات مدیران شرکت در زمینه محصولات بهداشتی و سلولزی از فعالیت های اصلی گروه صنعتی محمودی در بازار ایران و جهان به شمار می روند . شناسایی بازار هدف ، مشتری مداری ، ارائه کیفیت برتر به همراه بهترین شرایط فروش چهار اصل بنیادین این تیم می باشند کاغذ تیشو به عنوان یکی از پرمصرف ترین نوع سلولز در سبد مصرفی خانوار محسوب می شود که در بحث تولیدی آن و ارائه به شرکتهای بسته بندی دستمال کاغذی همکاری های مشاوره ای را در نظر گرفته ایم . از مهمترین خصوصیات این کالا گراماژ ، کشش های طولی و عرضی ، جذب و نرمی کالا می باشد. در حال حاضر با همکاری چندین شرکت اروپای اقدام به واردات و عرضه مواد اولیه سلولزی جهت تامین نمود مواد اولیه شرکت های تولید در این زمینه خدمت رسانی می نماییم .

20140612114919_30467

این بخش شامل واردات و فروش  مواد اولیه مربوط به صنایع سلولزی و بهداشتی ازقبیل  انواع تیشو ایرانی و خارجی در کلیه عرض های استاندارد با گرماژهای مختلف از کشورهای چون هنگ کنگ ، چین ، اندونزی و امارات و ایران واردات وفروش انواع خمیر پالپ و خمیر سافت وود و هارد وود از کشورهای آمریکای جنوبی ،سوئد ،واردات و فروش انواع پودر جاذب رطوبت از کشورهای تایوان ، جین که در زیر به توضیحاتی مختصر در این زمینه می پردازیم

facial-tissue-white-500x500
انواع تیشو:

تولید کاغذ تیشو از طریق خمیر سافت وود مخصوص تولید تیشو انجام می پذیرد. در این راستا، خمير آماده شده ازطريق فن پمپ ها به قسمت هد باكس و از آنجا به ميان دو واير (بالايي و پاييني) فرستاده شده و از طريق واير پاييني به فلت انتقال یافته و سپس بوسيله دو پرس به سطح سيلندر چسبانده مي شود. با فشار بخار موجود در سيلندر و توسط دو هودي كه در بالاي سيلندر قرار دارند، هواي داغ به سطح كاغذ دميده شده و كاغذ تا حد استاندارد خشك مي شود. پس از خشك شدن، كاغذ به قسمت پاپريل منتقل شده و روي اسپول پيچيده مي شود. پروسه توليد در كابين كنترل بوسيله سيستم  PLC(كنترل كامپيوتري) نظارت مي گردد.کاغذ تیشو با توجه به نیاز مشتریان و انواع محصولات تولیدی کارخانجات در گرماژها و سایزهای مختلف به صورت رول تیشو تولید می شود.کاغذ تیشو از نظر مبدا به دو دسته کاغذ ایران و کاغذ خارجی و از نظر رنگ نیز به دو دسته کاغذ سفید و کاغذ رنگی تقسیم بندی می شود. از جمله مهمترین ویژگیهای تعیین کننده میزان مرغوبیت و کیفیت کاغذ تیشو می توان به درجه سفیدی کاغذ، میزان نرمی یا سافت نس کاغذ، میزان رطوبت یا مویسچر کاغذ و … اشاره نمود.

انواع خمیر :

خمير الياف كوتاه (هاردوود)،خمير الياف بلند(سولفيت و سولفات) ، مواد افزودني نظير مواد ضد عفوني كننده، مواد پر كننده و مواد مربوط به افزایش دهنده مقاومت تر و خشك كاغذ. مواد ذكر  شده با درصد هاي مشخص در مخزني بنام پالپر با هم مخلوط شده و در چستهاي موجود ذخيره مي گردد. قبل از رسيدن خمير به ماشين كاغذ، خمير از پالايشگرهاي مختلفي جهت تميز شدن و همچنين از دستگاهي بنام ريفاينر جهت رشته رشته شدن عبور كرده و پس از آن به ماشين كاغذ تغذيه مي گردد.خمیر فلاف پالپ یا خمیرکاغذ پالپ و یا اصطلاحا خمیرپالپ از ضایعات کاغذ و لینتر پنبه(آلفا سلولز)  و سافت وود (خمیر چوب نرم ) و هارد وود  ساخته می شود .پروژه تولید خمیر کاغذ بهداشتی پالپ جهت مصارف کارخانه های تولید نوار بهداشتی و پوشک بچه میباشد .(لایه داخلی نوار بهداشتی و پوشک بچه وظیفه جذب مایع را به عهده دارد.) که موارد مصرف آن در 8 مورد دیگر نیز شناسایی شده است . تقریبا 95% این نوع مواد خام وارداتی می باشد و نزدیک به 160 کارخانه مصرف کننده و حدود 4 کاخانه تولید کننده این نوع مواد خام در ایران موجود میباشد. هرکارخانه تولید خمیر پالپ نهایتا مصرف 2 کارخانه را میتواند جوابگو باشد و کارخانه های دیگر نیاز به این نوع خمیر پالپ دارند. درنهایت از لحاظ بازار فروش مشکلی ندارد .همچنین ماشین آلات ساخت این شرکت با کیفیت و گارانتی در حد ماشین آلات اروپائی می باشد و کیفیت ماشین آلات و مواد تولیدی و بازار فروش و غیره تضمین شده است. بطوریکه کارخانجات تولید خمیر کاغذ پالپ هیچگونه دغدغه ای در مورد فروش محصول خود نداشته و ندارند. مواد مصرفی مور داستفاده در این نوع خمیر کاغذ لینتر پنبه و ضایعات کاغذ بدون یووی و ضایعات کارخانه های تولید نوار و پوشک و بعضی از انواع خمیر کاغذ کرافت الیاف بلند و آلفا سلولز با گرید های مختلف می باشد. لازم به توضیح است که خود کارخانه های مصرف کننده خمیر پالپ خودشان تولید کننده مواد خام مصرفی در تولید خمیر پالپ می باشند به شکلی که خمیر کاغذی خارجی که بیشتر این کارخانجات در تولید خود به صورت ضایعات از پروسه تولید خارج می شود، بصورت بازیافت در کارخانه تولید پالپ بصورت خمیر کاغذ فلاف پالپ تولید می شود. به طور کلی می توان عمده مصرف خمیرها را در انواع مختلف برای تولید تیشو، پوشک بچه و نوار بهداشتی عنوان نمود.
358Parent-Toilet-Tissue-Napkin-Jumbo-Roll

پودر جاذب رطوبت :

سوپرجاذب بر پایه پتاسیم بوده و با قدرت جـذب 200 تـا 500 برابر وزن خودش یا 30 تا 60 برابر حجم خود قابلیت جذب رطوبت را آب را دارا می باشند. این مواد فاقـد هـر گونـه مـواد سمی براي انسان بوده و بدین ترتیب در محصولات بهداشتی و غذایی داراي کاربرد می باشند. سوپر جاذب همانطوریکه از نام آن پیداست به منظور جذب آب و رطوبت مورد استفاده قرار می گیرد. پوشک بچه، نوار بهداشتی مورد استفاده بـانوان از عمده ترین موارد کاربرد این پودرها محسوب می گردد.مزایاي پودرهاي جاذب را می توان به صورت زیر بیان نمود.

1-جذب رطوبت و جلوگیري از نشت آن به خارج

2-جلوگیري از آلودگی ها لباس نوزاد و بانوان

3- قابلیت استفاده از لباس هاي زیر به مدت طولانی

سوپر جاذب ها به صورت پودر و ژل در بسته بندي ها و یا محصولات بهداشتی مورد استفاده دارنـد ولـی نـوع پـودر آن از عمومیت مصرف بالاتري برخوردار است و در طرح حاضر نیز هدف تولید نوع پودري شکل آن می باشد. پودرهاي سوپر جاذب در رده پلیمرهاي Hydrogels طبقه بندي می گردند. این پلیمرها به دلیل برخورداري از باندهاي آزاد هیدروژن در مولکول خود، قابلیت جذب رطوبت را دارا می باشند. آب قابل جذب به صورت آزاد یا یونیزه شده می تواند باشد.

مواردکاربرد پودرهاي سوپر جاذب را می توان به صورت زیر بیان داشت:

1- استفاده در محصولات بهداشتی :

بیشترین ترین کاربرد سوپر جاذب ها در محصولات بهداشتی مانند پوشک بچه و نوار بهداشتی مورد استفاده بانوان است. با توجه بر خاصیت سوپر جاذب که جذب آب و رطوبت به میزان چند صد برابر وزن خود می باشد ، در این محصولات نقش سوپر جاذب جذب رطوبت و جلوگیري از نشت آن به لباس و غیره می باشد.
mvc-001s.jpg.w180h240
2-ستفاده در بسته بندي کالا :

سوپر جاذب ها به منظور جذب رطوبت محیط و جلوگیري از فساد یا زنگ زدگی کالا ها، در بسته بندي آنها مورد اسـتفاده قرار می گیرند. شیوه استفاده از این مواد در بسته بندي کالاها بدین صورت است که سوپر جاذب در بسته کوچکی در کنـار کالا و در بسته بندي آن قرار داده می شود. لفاف بسته بندي سوپر جاذب در این حالت طوري است که رطوبت از آن عبـور کرده و جذب ماده سوپر جاذب می گردد. بسته بندي مواد غذایی مانند مرغ و گوشت، بسته بندي مواد شیمیایی، بسته بندي لوازم خانگی و…. نمونه هایی از این موارد محسوب می گردند.کنترل رطوبت در بسته بندي غذا امري مهم تلقی می شود که از تیره شدن شکل فیلم جلوگیري می کند. بسته بندي ها در برابر بخار آب داخل و خارج بسته بندي قابلیت نفوذ پذیري کمی دارند. بخارات آب به وجود آمده در داخل بسته بندي غـذا معمولا ناشی از تنفس محصولات تازه، تغییرات دما در تعادل بالا، رطوبت بسته بندي غذا و پساب حاصل از برش گوشت، مرغ و محصول، می باشد. بخار آب تشکیل شده در داخل بسته بندي باعث رشد میکروارگانیسمها و درنتیجه از بـین رفـتن کیفیت غذا و کاهش زمان ماندگاري می گردد.

3-استفاده در فرایندهاي شیمیایی:

در برخی فرایندهاي شیمیایی جذب رطوبت نقش مهم در انجام فرایند شیمیایی دارد. لذا در این فرایندها با استفاده از پـودر سوپر جاذب رطوبت از محیط خارج می گردد. در برخی کشورها این پودر در بسته بندي هاي خانگی نیز به فروش می رسد تا مصرف کننده بـر اسـاس نیـاز خـود از آن استفاده نماید. در شکل زیر نمونه اي از آن نشان داده شده است

 

تماس برای مشاوره و سفارش